Sunday, March 27, 2011

50. NO GREY AREA: Pia Zawa.


This being the 50th article of the Travelogue, we shall celebrate with a few images of my most well known creation, the female private investigator Pia Zawa. I've also collected a soundtrack with most of the music "played" in the Pia Zawa comic - there are a few stories I don't have.


The first melody wasn't made until late in the comic's run, in 1996, but, since it's an instrumental, you wouldn't have been able to read it anyway. I'm afraid the only audio I could find is a short sample, but you'll get the whole thing on The Beat Tornados' album Scandinavian Interlude (2004). Number four I can't find at all. All I can say is buy the mp3, or try http://www.spotify.com



5 comments:

  1. Hm. Jeg har alt av Pia Zawa som ble publisert, mener jeg å huske - dersom du ønsker, så tar jeg gjerne en titt dersom det er noen spesifikke historier du ikke har tilgang på - har du noen oversikt over hvilke det er, evt. når de ble publisert?

    mvh
    Ørjan Langbakk - http://www.junkfoodjunkie.no/old_shit/piaz/ <- den eksisterer fremdeles, fantastisk nok... jeg skjemmes når jeg ser på koden :D

    ReplyDelete
  2. Jeg mangler noen stykker, men tror dette får holde foreløpig. Kommer heller tilbake til deg dersom jeg legger ut dette igjen en gang. Men vet du noen manglende låter, si fra, og jeg skal få dem inn. Har forresten utelatt sanger som bare blir nynnet eller sunget av karakterene. Som postmannen i "Purkeslakt" sin Postmann Pat-sang, for eksempel.

    ReplyDelete
  3. Hehehe :D Ja, det stemmer - jeg tror jeg må ta en gjennomlesning av dem alle sammen igjen... Noen sjans for å få dem utgitt til Android og, ikke bare til iPhone? :D

    ReplyDelete
  4. Tror Oxicomics jobber med en løsning der, men salget var så lavt på iPhone at jeg gav meg. Vi får se.

    ReplyDelete
  5. Wow thats extremely wonderful I actually have detected a brand new app spotify premium apk 2019 this app is nice and that i have started gazing it.Thanks for the assistance and suggesting the matter i'll travel with it.Keep publication and writing new article.

    ReplyDelete